12/04/10

Sejarah Bernukilan & credit. Kay..(happy)

Salam..

http://thumbs.dreamstime.com/thumb_90/11607031047U89xn.jpg

Huhuhu....dah kul 5 pagi masa aku tangah menaip nih...cool gila...walhal klas jap agi kul 8.30am...
ish2.....sok gak jadual aku dah padat...pagi...nak ke kelas En.Kamal...wat editing video(Hampeh lah jawab nye hehe...) tengah hari pegi sttle kan asgmnt En.Kamarul...petang gi klas dia....petang sikit rush pegi CyberJaya(ish sumpah tak tahu jalan kat sana =S )

Pendek kata....bak kata member aku...aku ni mengalah kan YB....hehehe...bz memanjang;D

Kay Nisa

Sebenarnye entry kali ni aku nak bercerita pasal blog,berbanyak2 terima kasih atau bahasa yang korang faham....credit to...(http://nisaitukay.blogspot.com/)Kay,
wat masa ni dia lah orang yang bnyak bagi aku pedoman cara nak start pakai 'Blogspot' nih...
punye kunolah aku ni hehehe...org pakai blog dah lama dah aku pulak baru nak start...hehehe...
sejarah sebenarnye aku start pakai blog sebenarnye dari tahun 2007 ,tapi masa tu aku nye blog x semua orang tahu dan blog tu hanya boleh di bukak oleh orang2 tertentu je....blog tu sebenarnye blog dari dalam Myspace...terhad....tapi lama gak lah aku guna blog tu sampai awal tahun ni lah gak=)
masa pertengahan tahun 2008 aku ada wat blog lain...blog ni betul2 dalam 'Blogspot',blog ni tercipta atas sebab aku nak luaskan atau kembangkan perniagaan aku...
aku penah menceburi bidang usahawan Lintah...awal2 dulu rancak....tapi lepas aku sambung belajar...aku tak dapat focus benda tu lagi...(serius nak jaga binatang kecik tu sangat leceh...kena bergelumang dengan benda2 kotor...macam darah lembu yang dah diperam...lintah yang beribu2 banyak nye..belut...dan yang sewaktu dengan nye..) so sayang...benda tu separuh jalan je...klu korang nak tahu sampai sekarang org cari aku untuk beli dan jual lintah mereka....bayangkan bertapa berkesan nye strategi berniaga internet ni....laman blog tu sampai skarang ada  je org lawat...aku pun dah lupa password nak masuk blog tuh hehehe....blog tu korg klu nak tgok pandai2 lah cari kat google tuh;) TOP kot klu korg google...senang jumpa=) percayalah;D (kat blog tu ada pic aku time muda2 hehehe..)

http://www.blogperfume.com/wp-content/uploads/2008/09/beautiful-blog-design.png

Aku tengok Blog2 org len semua cantik2=) semua best2 =) hehehe...
secara jujurnye mmg aku nak gak bnda2 camtu kat blog aku...adatlah manusia kan;D hehehe tapi itu klu ikut nafsu mmg nak di ubah sgla2nye dalm blog nih hehehe.. tapi aku slow2 dlu=) ikut flow=)
aku ni pelik...aku tak suka membaca...bagi lah bahan pape pun=) lagi2 novel....mmg conform ak reject awal2 hehehe...sbb aku tak suka membaca artikal atau pun bahan bacaan yang tak bergambar...=)
aku suka baca Surat Khabar(Fevret gile!!),komik,blog dan bahan2 yang ada campuran tulisan dan gambar=D

 http://dewamuzik.files.wordpress.com/2009/08/2780716725_d69b183cb4.jpg

Dan bagi aku pulak...blog ni ada lah ruang untuk aku bernukilan,aku tak kisah orang nak baca k...xnak baca k...yang penting aku puas =) hehehe....
puas bernukilan...


"Blog,Facebook,Myspace dan sewaktu dengannya...ada lah pelantar untuk merapatkan org serta pelantar untuk menjauhkan org..."


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEKC500dNHWdoBQFXE4H-Qq9NlakLiKwwDOXzibuGoAEV_GhhJLNXXe0fu1KV-9YXVc1st_0lURj26-Luda-Q9g3OdHrIxZBjgFT_85FKjIbc27N1obAq0tCwJMq-saGcPtFNriYEbK6s/s320/Azwan+Ali+(2).JPG

Sedutan kat atas ni aku petik dari surat khabar yang aku baca baru2 ni masa aku berada di Indonesia...
benda tu mmg betul....aku  ada je baca blog2  kat laman sesawang ni...
ada yang best,ada yang menyakitkan hati,ada yang syok sendiri...
contoh yang paling dekat dengan kita...blog Azwan Hj. Ali...sesiapa yang pernah baca blog tu cnfrm meluat...(xhairanlah klu banyak comment2 palsu yang di buat sendiri oleh tuan punye blog...kononnye menyokong tindak tanduk Azwan tu) blog ni terlalu banyak sangat menggunakan bahasa2 kasar,lucah,kutukan yang boleh membuat sesetengah pihak kat Malaysia ni akan terasa....dan wat pengetahuan korang gak blog si Azwan ni dah brapa byak kali kena hack oleh hacker2 yang meluat dengan perangai beliau...


"Yang baik kita jadikan tauladan...yang jahat kita jadikan sempadan..."

http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs096.snc1/4707_93934828115_686228115_1848818_617865_n.jpg

So jadikan lah iktibar dengan apa yang berlaku...

Bismillah...ya allah ya tuhan ku...kau terangkanlah hati para manusia yang berada di atas muka bumi ini agar terhindar dari api neraka mu itu...amin....

salam..

p/s: Hidup ni macam tayar basikal jer=) kejap kita ada kat atas...kejap kat bawah...kejap pancit...hehehe

Tiada ulasan: