21/03/11

Jom jalan-jalan kat JEPUN!

Salam...


"Negara idaman yang anda ingin pergi melancong?"


Jika soalan sebegitu rupa yang diajukan kepada aku..aku akan menjawab...

"JEPUN!!!"


Kenapa JEPUN?
Sudah ramai yang sedia maklum dengan keunikan negara matahari terbit tersebut...
dari tradisi sehingga lah ke kemajuannya....semuanya sangat mengagumkan aku..
dan baru-baru ni juga bencana alam telah menimpa di negara tersebut...bukan satu,bukan dua tapi tiga serentak sekali bencana yang melanda negara tersebut..(Gempa bumi,Tsunami,Reaktor Nuklear meletup)

Serius tak tipu...aku sedih sangat bila kenangkan nasib orang-orang kat sana T_T
bagai jatuh di timpa tangga besi(sakit menimpa-nimpa) nasib dorang kat sana...
walaupun aku takde saudara mara dekat atau kawan-kawan yang stay kat sana tapi aku still risaukan orang-orang kat sana...kadang-kadang aku terfikir adakah keturunan aku kat sana selamat?
maybe tak ramai yang tahu aku ni ada darah kacukan Jepun...

:: Fukushima Jepun ::

So semasa aku bersiar-siar di laman sesawang aku adalah terjumpa satu alternatif baru untuk seseorang yang macam aku yang tak mampu tapi nak melancong gak kat luar negara.

 Jom jalan-jalan Jepun di Fukushima (Buat yang tak tahu..Fukushima ni lah antara tempat yang teruk di landa bencana)

Tiada ulasan: