30/06/10

Kekurangan itu istimewa...Kelebihan itu anugerah...( Muhasabah diri)

Salam..

 
Pemenang tokoh maal hijrah tahun lepas..xigat lah nama adik ni siapa..=( tapi salute!!

- Kadang2 kat U aku ni aku tengok ramai je jenis2 orang yang x pernah rasa puas dengan dirinya sendiri...kalau tak puas lepas tu ada inisiatif nak membangunkan diri takpe...

- tapi ni...masing2 tak bersyukur...lepas tu busuk hati....mula lah perang dingin di antara mereka...

- ada pulak yang ada kelebihan...biasanya kaya dan pandai lah...tapi sombong...
menunjuk2...kedekut pun sama...

- mula lah pakai mahal2 lepastu menunjuk2...yang kesian yang jadi mangsa ialah orang2 yang tak mampu...diorang rasa tersisih je..yang pandai pulak...bila susah pandai cari orang...bila senang...sorang2..

- sebenarnye banyak lagi perangai budak2 u aku ni...tapi yang aku nak tekan kan sekarang tetang kelebihan & kekurangan..

- aku ada sorang kawan...dia susah dan daif(sama ke?)Ayah dah xde,mak x kerja just jual nasi lemak dari kedai ke kedai je...tapi nak kena tampung adik beradik yang tengah belajar+membesar lagi...tak silap aku total fmily dia termasuk nenek & mak dia dalam 12 orang...cukup lah berat mata memandang..berat lagi bahu memikul...

- tuhan dah bagi kita bahagian masing2..pro & contra sekali...bak kata ibu dengan Aman..


Ibu
"Gaji besar Masalah pun besar min...risiko tinggi..kalau rugi juta2.."

Aman
"Kalau gaji besar tapi hati tak senang pun sama gak min serupa takyah kaya.."


- so bersyukurlah dengan apa yang korang ada...gunakan dengan sebaik mungkin...jangan sia2kan peluang yang ada...

p/s : Alhamdulillah....

Tiada ulasan: