13/07/10

Tabah....Panjang umur nenek... (alhamdulillah..)

Salam....









Entry kali ni aku nak bercerita fasal nenek aku yang tersayang & diri aku sekarang...
-baru2 ni dia di masukn ke hospital....
-ICU....dia koma....
-ini bukan kali pertama nenek masuk Hospital....nenek umur dia dalam 80 lebih klu aku tak silap...
-tapi apa2 pun nenek sangat tabah....terlalu tabah untuk seorang tua yng hidup dengan keadaan kesihatan yang macam tuh....
-kadang2 aku yang muda ni pun rasa aku mungkin xkan setabah tu...
-nenek skarang dah di masukan kat wad biasa(sumber FB kakak)
-insya aku nak balik jumpa nenek lagi....
-nenek walaupun sudah bergelar warga emas tapi dia tak pernah nyanyuk pun...dia ingat anak2 dia yang seramai 14 org tu...dia ingat cucu cicit dia yg nak dekat 70+...
-hebat nya kuasa tuhan...Allahuakbar!


Sebenarnya berita ni sedikit sebanyak telah membuat aku gembira sedikit...


          "Apa2 pun akan jadi susah kalau kita susah hati..."-panglima-

-Aku memang tersangat susah hati....macam2 aku fikirkan...kadang2 tu rasa macam nak stop untuk berfikir dan bernafas je....
-insyaallah.....aku akan cuba tabah dan hadapi segala rintangan dan dugaan...
-ini baru permulaan....bagi sebuah kehidupan....
-aku serta kan sedikit lirik dari Maher Zain (nak letak u tube paling lah aku geti hehehe)
-lagu ni aku dapat dari kawan aku....dia suruh aku dengar.... dia selalu dengar lagu ni dan lagu ni sedikit sebanyak memberi sedikit ketenangan untuk sesiapa yang dalam keadaan seperti aku sekarang(susah hati :( )
-kalau nak dengar lagunya kat u tube ada...taip je Maher Zain Insyaallah......



Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah 2x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah 2x
Insya Allah we`ll find the way



insya n alhamdllah....

p/s : tuhan tolonglah hamba mu yang lemah ini amin......T_T

Tiada ulasan: